.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انزلي فاقد كتابخانه استاندارد است

مدير امور كتابخانه‌هاي عمومي انزلي گفت: كتابخانه مركزي انزلي به دليل نداشتن نمازخانه، سالن اجتماعات فاقد استاندارد است.

علي بلوري عصر امروز در جمع مديران اين شهرستان به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني افزود: طبق درجه‌بندي‌هاي صورت گرفته كتابخانه استاندارد بايد 2 هزار و 200 مترمربع زيربنا داشته و داراي سالن اجتماعات، نمازخانه، آمفي تئاتر و ... باشد كه كتابخانه مركزي انزلي به دليل عدم وجود نمازخانه، سالن اجتماعات و زيربناي مناسب، از استاندار فاصله دارد.
وي كمبود زمين مناسب براي احداث كتابخانه استاندارد را از جمله مشكلاتي دانست كه سبب نزول كتابخانه انزلي از درجه يك به پنج طبق درجه‌بندي كتابخانه‌ها شده است.
بلوري با اشاره به مصوبه سال 83 كه شهرداري‌ها ملزم به واريز نيم درصد درآمد خود به حساب انجمن كتابخانه‌ها شده‌اند، خاطرنشان كرد: از سال 84 تا كنون همكاري صميمانه شهرداري انزلي با انجمن كتابخانه‌ها از يك ميليارد و 330 ميليون ريال وجه اختصاص يافته مبلغ 400 ميليون ريال به حساب كتابخانه‌هاي عمومي انزلي واريز شد كه اين مقدار براي رنگ‌آميزي، نصب آب سردكن، يخچال و خريد صندلي هزينه شده است.
به گفته مدير امور كتابخانه‌هاي عمومي انزلي اين شهر از سال 1346 داراي كتابخانه بوده كه قدمت كتابخانه غازيان به سال 61، كتابخانه روستاي آبكنار سال 58 و روستاي ليجاركي به سال 84 مي‌رسد.
وي تعداد كتاب‌هاي موجود در كتابخانه‌هاي انزلي را 35 هزار و 520 نسخه با 30 هزار و 720 عنوان اعلام كرد و اظهار داشت: از اين تعداد كتاب 15 هزار و 7 نسخه به كتابخانه امام جعفر صادق (ع) انزلي با 2 هزار و 287 نفر عضو فعال تعلق دارد.
بلوري تصريح كرد: كتابخانه هشت شهريور غازيان نيز داراي 9 هزار و 637 نسخه كتاب و دو هزار و 273 نفر عضو، كتابخانه نامجو آبكنار 7 هزار و 806 نسخه كتاب و 17 نفر عضو و همچنين كتابخانه ليجاركي سه هزار و 203 نسخه كتاب و 141 نفر عضو فعال دارد كه در دو نوبت صبح و عصر و كتابخانه‌هاي روستايي به دليل كمبود كاركنان در يك نوبت به شهروندان خدمت‌رساني مي‌كنند.
مدير امور كتابخانه‌هاي عمومي انزلي از احداث كتابخانه در روستاهاي داراي جمعيت بيش از دو هزار نفر خبر داد و افزود: براي اشاعه فرهنگ كتاب و كتابخواني به بخشداران و شهرداران اعلام شده كه روستاهاي داراي جمعيت بيش از دو هزار نفر را به كتابخانه تجهيز كنند.
وي همچنين راه‌اندازي كافي‌نت كتابخانه امام جعفر صادق (ع) با پنج دستگاه رايانه را از ديگر برنامه‌هاي اين كتابخانه اعلام كرد.
به گفته بلوري در شش ماهه نخست امسال 55 هزار و 654 نفر به كتابخانه مركزي انزلي مراجعه كرده‌اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.232 seconds.